söndag, mars 10, 2013

En lördag i London

Som inledning till en vecka i Cambridge spenderades två dygn i London. Trevlig, lättillgänglig stad med mycket promenerande.
Ett av målen var att se Tate Modern som inte fanns när jag var i London senast (1999). Utsikten från restaurangen högst upp innehöll S:t Pauls och Millenium bridge. Maten innehöll fisk och friterad potatis.
Från Tate Modern promenerade jag längst Themsen mot Picadilly Circus.
 Slank in på National Gallery - kärt återseende med den här mannen!
 Nästa sak jag hade föresatt mig var Afternoon Tea på Brown's hotel. Gästerna var 99% kvinnor, jag var bland de yngre och nästan alla valde champagne till sitt te (dock inte jag).
Jag tvekade länge på vad kvällens föreställning skulle bli. Film - musikal, vad? I sista sekund köpte jag biljett till WE WILL ROCK YOU. Helt rätt val.

Inga kommentarer: