måndag, april 04, 2011

Första titten på stan

Eftermiddagen och kvällen dag 1 har gått åt till att hålla sig vaken. Det har gått bra men nu är klockan över 8 så det blir snart sängläge.
Jag hade fått flera bra tips på sevärdheter men det jag hunnit är promenera samt äta middagen som bokades igår. Jobb går ju före och fotografen som är med på resan behövde köpa externa hårddiskar så att bilderna vi tar får plats samt blir back-upade. Alltså gick vi till Apple Store, den legendariska på 5th Avenue. Och då kunde jag ju passa på att pricka av på makens önskelista; en liten Mac mini till vår köksvägg - den gamla minin är helt enkelt slutkörd.
I och med det anade vi ena hörnet av Central Park också. Sen gick vi lite kring restaurangen som låg i SoHo och verkligen var bra! Jag var så nöjd med min forell på en bädd av sparris, spenat och linssallad : )
I morgon kl 9 börjar det riktiga jobbet. Ska bli intressant!

Den skira glaskuben markerar ingången till Apple Store. De har öppet 24/7!!

Så här mycket folk strömmar hela tiden in/ner och upp/ut ur butiken.

Restaurangen Baltazar, franskinspirerad.

Union Square i aprilskymning.

5 kommentarer:

Annamoster sa...

Så himla bra med N.Y-tips så här nära vår avresa! Den heldygnsöppna Apple-affären är ju super! :-)

/Annamoster

Britta sa...

Åh, vad kul att ni valde Balthazar! En riktig favorit! Om man inte vill trängas på 5th Ave Apple Store så finns en butik även på Upper West Side dit inte lika många turister hittar till. På Broadway: http://www.apple.com/retail/upperwestside/

Annamoster sa...

Britta verkar ju ha helkoll på NY! Sugen på att ge fler restaurangtips och annat? /Ylvas syster

Ylva sa...

Britta har koll på det mesta skulle jag säga ; ) Anna, jag kan skicka vidare en pdf jag fick som Britta sammanställt, fullt med användbara tips om det mesta! Om det är OK med Britta förstås...

Annamoster sa...

Perfekt!! :-)