måndag, april 04, 2011

Gick en omväg och raderade bilderna. Annars en bra dag.

Vi började med att gå fel när vi skulle träffa Evelyn på SEB:s New York-kontor. Jag trodde 245 Park ave 42nd floor betydde nåt med 42nd street...och dit stegade vi iväg, en kvarts promenad ungefär. Väl där var numrena på Park avenue sådär 40 och vi insåg mitt misstag. Tog en taxi tillbaka för att upptäcka att 245 Park avenue ligger i kvarteret mittemot vårt hotell. Ungefär 2 minuters promenad!
Men trots försenad ankomst var Evelyn vänlig och professionell och har hjälpt oss en massa i planeringen. Kul att se det lilla SEB-kontoret, de ligger som sagt på 42:a våningen med fantastisk utsikt över stan. Bara 60 personer jobbar där, alla såg normala och trevliga ut.
En ny plan som vi kom på under mötet med Evelyn var att ta en halvtimmes helikopterfärd för att fotografera stan från luften... Få se om det går att ordna!
Sen åkte vi till första punkten på schemat - Charging Bull. Det gjorde många andra också, det visade sig att den stackars bronsstatyn aldrig fick vara utan turister brevid/på sig så en bil på bara statyn och stadsbakgrund var inte möjlig att ta.
Vi promenerade mot Wall street och här hade jag tänkt lägga in en bild på Wallstreet-skylten! Men har misslyckats med att få in dagens samtliga bilder i datorn. Bildprogrammet hängde sig, jag tvångsavslutade, när jag öppnade igen var ingenting sparat och på frågan om jag skulle behålla eller radera ur kameran hade jag givetvis svarat radera. Saknar min datorsupport! Och min kamerasupport! Varför ligger ni hemma och sover i Stockholm när jag behöver er som mest..?
Ja, sen har vi avverkat Times Square och Central Park i rask takt och har nog promenerat lika mycket som normala storstadsturister. En hel del alltså. Nu blir det vila en stund och sen ska vi ta oss till Rockefeller center och försöka få utsiktsbilder över New York i skymning och kvällsljus.
Jag har ju faktiskt proffsfotograf med mig så jag ska be honom maila nån av dagens bilder så att jag kan visa upp något av våra photo locations!
För övrigt har Starbucks gott Chai-te!

4 kommentarer:

Britta sa...

Tråkigt med dina bilder men vad härligt det låter med Manhattan. Såg att ni har otur med vädret, skitväder hela veckan ser det ut ... Trist.

Unknown sa...

"...alla såg normala och trevliga ut.
" Jag blir nykiken på vad du förväntade dig!

La sa...

Du skulle ha tagit med dig supporten. då skulle allt gått bättre ;-)

Ylva sa...

Jag trodde nog att de skulle se lite mer ut som Gordon Gekko... Lite otrevliga helt enkelt!